30. tammikuuta 2014

Syväjäätymistä ja talleilua

En tajua miten jäädyn tuolla ulkona nyt paljon nopeammin kuin pari viikkoa sitten niillä -22 asteen pakkasella! Tänäänkin mittari näytti vain kymmentä pakkasastetta ja olin jo vartin talleilun jälkeen ihan umpijäässä.. Mun puolesta kesä saisi jo tulla, oon ihan totaalisen kyllästynyt tähän kylmyyteen. Ainoa asia, mistä talvessa tykkään, on laskettelu, ja sitäkään en oo tänä vuonna vielä päässyt tekemään, tyypillistä.

kolmas kerta romin selässä. nyt kun on kuukauden tolla mennyt, on pikkuhiljaa alkanut oppia ratsastaan sitä!
Koko tammikuu on oikeastaan enemmän tai vähemmän mennyt tallilla. Tavallisten ratsituntien ja valmennusten lisäksi olen käynyt ratsastamassa yhtä kaverini hevosta 3 kertaa viikossa ja lisäksi aina silloin tällöin autellut Riikkaa vauvaponi Chrisun liikuttamisessa. Kuvia ei kylläkään pahemmin ole, ei tonne pakkaseen oo viittinyt ketään pakottaa kuvaamisen takia.

vauvaponi ekaa kertaa kärryt perässään!

oli pakko laittaa tää ihan vain kurren (= riikan) ilmeen takia :D

Hillan kanssa meidän estevalkut tosiaan päättyivät tuossa tammikuun alussa. Meillä on syksystä asti kaikki valmennukset menneet ihan pieleen, ja mietin jo silloin että haluan vaihtaa valkkuhevosta. Nyt tosiaan mulla on sitten taas omalaatuinen "pieni" Paavo-herra! Syksyllä hyppäsin sillä kisoissa kerran 80cm luokan neljällä virhepisteellä, sitä aiemmin olen hypännyt ruunalla joskus viime vuoden maaliskuussa. Huomenna tosiaan on ensimmäinen valkku sillä pitkään aikaa ja heti sunnuntaina kisat. Ilmoittauduin taas kasikymppiin, mutta mulla ei ole mitään odotuksia radan onnistumisesta, sen verran pitkä tauko Paavolla ratsastamisesta on ollut. Se kun aina ei ole mikään maailman helpoin hypättävä...

ei tuolla kylmyydessä oikein tarkene kuvata, mutta tällaisen nappaisin yks päivä




Parin kuukauden reenitauon jälkeen olen nyt aloittanut uudelleen salilla käymisen, vaikka se onkin ollut vähäisempää kuin syksyllä tän talleilun takia. Tein kuitenkin viime viikolla itselleni uuden reeniohjelman, ja sitä olen ehtinyt toteuttaa jo pari kertaa. Lisäksi olen käynyt ryhmäliikuntatunneilla, joista suosikkeja ovat ehdottomasti Les Millsin bodycombat ja sh'bam!

Loppuun vielä pari kuvaa viime viikon tallireissulta.























ponipojat olivat saaneet uuden tarhakaverin



Ei kommentteja: