20. huhtikuuta 2013

Kisajärjestäjän hommia ja muuta hevosjuttua

Tänään kulutin sitten oikeestaan koko päiväni tallilla. Oon meinaan huomisissa lasten kisoissa kisajärjestäjänä, ja sitä varten piti kopioida ja kirjustella kaikkia mahdollisia papereita ja lippulappusia valmiiks. Eihän niiden tekemisessä menny kuin viitisen tuntia :D Tai no jossain välissä sormet jääty niin totaalisesti että oli pakko tunkea ne vartiksi patterin väliin, että pystyi kirjottamaan paperit loppuun asti. Ainoo miinuspuoli oli, että en pystyny kuunteleen musiikkia samalla, koska eihän siinä koneessa nettiä ollu toiminnassa. Toisaalta sai ainakin keskityttyä kunnolla, kun ei pystyny laulaa tai hyräileen.

Huomenna sit heti aamusta tallille että ehtii viimeset valmistelut tehdä ennenku kisaajia alkaa saapua paikalle. Siellä menee sit oikeestaan koko päivä, pyörin ympäri tallia metsästämässä kadonneita kisaajia, jotka ovat paikassa B kun pitäisi olla paikassa A ja käskytän muita ja tuomin jopa esteluokissa tuomarina. Kisojen jälkeen tulee muutaman tunnin tauko, saa nyt nähdä kuinka pitkä. Jos kisat loppuu tosi aikasin, meen niiden jälkeen käymään kotona. Ja nimenomaan käymään, koska illalla on sit vielä valmennus.


Tallikaverini Jenna (http://kebababa.blogspot.fi/) laittoi muutama tunti sitten meidän valmennusryhmäläisten fb-ryhmään tietoa uusista valmennushevosista. Listat oli kuulemma ollu tallin seinällä, miten mä en niitä huomannu? Mutta joka tapauksessa, poniryhmäläisillä vaihtuu kaikilla ratsut. Meiän kehariryhmässä hevoset pysyy muuten sama, mutta Raulin saikun takia sen tilalle on laitettu Niilo.



Oikeastaanhan Wilma on mun virallinen valmennusratsu, mutta tän valkkukauden aikana oon vissiin mennyt sillä kaksi kertaa, muun ajan se on ollu saikulla. Nytkin se on hermolomalla läheisellä pientallilla. Sais nyt parannella ittensä kuntoon, mulla on ikävä mun kultaa!

Paavo on kuitenki hyvä kakkosvaihtoehto, vaikka sillä onkin välillä niitä päiviä että mistään ei mennä yli. Kehittääpähän mun päättäväisyyttä ja kärsivällisyyttä :D










Tiistaina meillä oli kunnon poniratsastustunti! Yleensä meillä kaikilla on hevoset, tai sitten niin että tyyliin yhdellä on poni. No nyt meitä ensinnäkin oli vain 5 ratsukkoa tunnilla (kun yleensä on 8), joista yksi oli yksäri ja yksi rästiläinen. Mutta parasta tossa tunnissa oli se, että sain pitkästäpitkästä aikaa mennä Fidjillä, mun pikku rakkausponilla! Siitä on varmaan puoltoista vuotta kun oon menny sillä viimeksi.. Jossain välissähän en mennyt oikeastaan kellään muulla kuin sillä, ja sen kanssa on tullu tehtyä kaikkea mahdollista. Parhaimmat prosenttini koulukisoista oon saanu tolla töppöjalalla, estekisoissa pärjätty hyvin, hypätty tunnilla 95cm, oltu maastossa ja hypätty siellä, hikoiltu koulutunneilla..
On tosiaan ollu kauhee ikävä Fidjillä ratsastamista, joten voitte varmaan kuvitella kuinka iloinen olin kun kuulin kenellä menen! Koulutunti siis, pituushalkaisijalla siirtymisiä ja pohkeenväistöä sekä laukkatyöskentelyä ympyrällä ja volteilla. Tykkäsin ite tunnista tosi paljon, Fidji liikku kivasti omalla moottorilla, ja laukassa sitä joutu pidätteleenki :D
Kuitenki oli loppujen lopuks tosi herkällä tuulella, kuunteli mukavasti kaikkia apuja (vaikka ekoilla volteilla koitti lintsata taipumisesta) ja kulki nätisti oikeinpäin. Kuvia ei valitettavasti ole, mutta katotaan jos ensi viikolla joku pääsisi kuvaamaan.

Fidji ja estekisat kevät 2011

Ei kommentteja: