19. toukokuuta 2013

Hymyä huuleen!

Eilen oli Riikan 20v synttäribileet, jotka siis tuli ihan yllätyksenä sille. Olihan se suunnitellut partyja, mutta kaikki peruivat tulonsa ja loppujen lopuks yllätettiin se ihan totaalisesti :D Syötiin paljon kaikkea hyvää ja vaan hengattiin, osa (minä mukaan lukien) kävi saunassa ja heittämässä talviturkin Tohlopissa!


meiän vanhus! <3




Tänään oli taas valmennus, ja eilistä tahtia jatkaen ratsuna oli Rosa. Valkku meni oikein kivasti, Rosa alkoi alkuverkkojen jälkeen hyvin kuunnella apuja. Mulla taas oli itelläni kauheita ongelmia, kun en aluksi nähnyt esteille ollenkaan paikkoja. Viimeiset puoli vuotta oon hypännyt isoilla, pitkälaukkaisilla hevosilla, niin tuollaisen ponin selässä olin aluksi ihan hukassa. Tahti kuitenkin löytyi, eikä näin ollen suurempia lähestymis- tms. virheitä tullut. Omassa asennossa oli vähän korjattavaa, etenkin siinä etten lähde tuuppaamaan ponia ennen estettä ja sitten ylihyppää itse.

Hypättiin sellaista 75-95cm rataa, ensin vähän pätkissä ja sitten kokonaisena. Muutamia erikoisesteitäkin oli, mm. vesimatto, mutta onneksi Rosa on luottoponi, joka suhtautuu kaikkeen erikoiseen tyylillä evvk. Paavo kun taas on vähän toista maata... Kuten kuvista näkee, mulla on erittäin kaunis virnistys jokaisessa hypyssä. Kun ihminenhän ei pysty jännittämään lihaksiaan samaan aikaan kuin laulaa tai hymyilee, käski valmentaja meidän hymyillä aina hypyissä, jottei jännitettäisi tiettyjä lihaksia, etenkään noilla erikoisesteillä. Itseäni kehumatta pakko sanoa että mulla oli kuulemma parhaat hymyt :D
Näillä mielin on kuitenkin hyvä lähteä sinne Hämeen tuntsareihin, kunhan vaan poni toimisi siellä yhtä kivasti!



tästä näkee, että keskityin enemmän hymyilemiseen kuin tehtävään :D






kimoteam: henna & rosa, jenna & kepa

2 kommenttia:

Anna kirjoitti...

Äää! Miten sulla voi olla aina niin hyvä istunta!?!

henna kirjoitti...

Anna: ei mulla aina oo :D poneilla hypätessä se kyllä on parempi ku hevosilla, mutta kyllä parannettavaakin on