25. elokuuta 2013

Hilla.. Vai Cora.. Vai Hilla sittenkin?

Nyt on koulu alkanut jo "kunnolla" - tai no, niin kunnolla kuin se mulla voi alkaa. Koulussa oon kolmena päivänä viikossa tunnin verran enkun kertauskurssilla ja kahtena päivänä viikossa musikaalikurssilla. Eli keskiviikot ja perjantait on mulla vapaita, kelpaa kyllä. Noiden kurssien lisäksi on vielä mediadiplomin teko (pitäisi olla lokakuussa valmis, enkä vielä tiedä edes aihetta) ja verkkosivutuotannon kurssi. Jälkimmäisen teen itsenäisesti, eli toisin sanoen teen yhden kotisivuston ja that's it, ei kovin haastavaa. Onhan sit tietysti myös kirjoituksiin lukua, mutta se on taas vähän jäänyt...

Tiistaina oli vaihteeksi vuorossa estetunti. Olin ihan 100% varma että menen taas Coralla, joten yllätys ei ollut suuri lukiessani listasta sen nimen. Tallikaverit muistaa varmaan, kuinka ennen tuntia olin ihan paniikissa ja varma että se otus tappaa mut tunnin aikana montamonta kertaa. Yksi syy miksen tykkää tammasta erityisemmin, liittyy sen kokoon. Ensinnäkään en yllä kunnolla harjaamaan ja varustamaan sitä, kun itse olen tällainen tappi. Puhumattakaan siitä kuinka pikkuinen olen sen jykevässä selässä. Toinen syy on se, että se on ihan liian vahva mulle. Jopa ihan tavallisilla koulutunneilla tuntuu välillä että Cora tekee ihan mitä vain haluaa samalla kun mä roikun epätoivosesti selässä. Kyllä me ollaan kaikki tehtävät saatu tehtyä, mutta silti on sellainen tunne että yhteistyö ei kuitenkaan pelaa eikä hevonen ole kunnolla hallinnassa.
En  siis ollut millään lailla iloinen taluttaessani hevosta maneesiin. Alkuverkka meni ihan ookoosti, vaikka C oli vähän hidas pohkeelle. Tunnin rata oli aika yksinkertainen: ensin keskihalkaisijalla pysty, neljä laukka-askelta ja okseri, jonka jälkeen käännettiin kaarevalla tiellä vasemmalle, hypättiin pysty (suunta vaihtui) ja jatkettiin lyhyelle sivulle. Sitten vielä uudestaan tuo alun linja, mutta nyt toisesta suunnasta, eli ensin okseri ja sitten pysty.
Ensiksi tultiin vain tuota linjaa, ja Cora oli jopa vähän hidas, koska en tiukan kaarteen jälkeen ratsastanut eteen. Kun sitten alettiin oikeasti hyppään, Corakin heräsi ja paljastui oikeasti ihan superkivaksi! Hassua, koska aattelin että esteillä se ainakin kuskais mua ihan 6-0, mutta ei, se oli ihan huippu! Ensimmäinen kerta kun oikeasti tykkäsin ratsastaa sillä, vaikka koko kesänä en oo oikeastaan muilla mennytkään. Toi rata oli lopussa about 80cm, ja C meni tosi kivasti, vaikka aika reilusti sai pidätteitä tehdä.
Nyt mulla onkin sitten ongelma. Kuten jo aiemmin kerroin, hain Hillalla siihen Katin estevalmennukseen. Nyt loppuviikosta olen alkanut miettiä, että teinköhän sittenkään oikean valinnan, koska Cora paljastui niin mukavaksi. Olisko mun sittenkin pitänyt laittaa molemmat noista tammoista vaihtoehdoiksi..

Keskiviikkona olin pitkästä aikaa nuortsissa, ja tykkäsin kyllä olla. Sieltä jatkettiin vielä Aarnen kanssa Riikalle, jossa suunniteltiin vähän Ellin läksiäisiä. Torstain tapahtumista mulla ei ole mitään muistikuvaa. Perjantaina kävin koulussa tekemässä enkun kuuntelun, joka oli sama kuin kevään ylppäreissä. Monivalinnoista tuli 38/60p, ei varmaan oo koskaan aiemmin menny noin hyvin :D Avot menikin sit aika huonosti, mut niiden tulokset saadaan joskus ens viikolla.

Perjantaina lähettiinkin sitten viettään kotailtaa Torpalle Riikan, Jaken, Elli, Aarnen ja Matleenan kanssa. Mukana oli paljon ruokaa, ja loppujen lopuksi sitä jäikin sitten yli. Oli tositosi kiva ilta, syötiin, juteltiin ja pidettiin hauskaa. :)

papupekonikääryleet <3





Tänään sitten vietetään Ellin "virallisia" läksiäisiä, mennään New Yorkiin syömään, ja ehkä jatketaan siitä jonnekin, saa nähdä. :)

1 kommentti:

Maria kirjoitti...

Noni henna, mähän sanoin että hyvin se menee :) !!