10. elokuuta 2013

Uusi perheenjäsen!

Uusin perheenjäsen kotioitui (onpa tyhmä sana kirjoittaa!) eilen, vihdoin ja viimein! Suurin osa tämän jo varmaan arvaakin, eli uusi kamera <3 Uutta kameraahan tuon entisen tilalle oon himoinnut jo alkuvuodesta, uudesta putkesta puhumattakaan, mutta ei ole ollut tarvetta hankkia kun vanha runko on ollut niin hyvä. Nyt kun se sitten siirtyi Emmille, oli uuden kameran hankinta edessä. Muutaman päivän ajan tutkin netistä tietoa eri vaihtoehdoista, hintakin tietysti ratkaisee näin opiskelijabudjetilla, vaikka kesätöistä sainkin hyvän palkan. Vaihtoehtoja oli alunperin suunnilleen kymmenen, mutta sitten rajasin ne kolmeen parhaaseen. Merkki oli selvä, en edes harkinnut muita kuin Canonin kameroita. Nikoneillakin olen jonkin verran kuvannut, mutta ne eivät ole ikinä tuntuneet mun käteen sopivilta. Mun mielestä on turha väitellä, onko Nikon vai Canon parempi, mallihan tietysti sen ratkaisee, mutta toiselle ihmiselle sopii toinen ja toiselle toinen. Ei siis kannata luottaa liikaa muiden mielipiteisiin, vaan kokeilla erilaisia kameroita (paras tapa on, jos saa lainata kavereilta eri merkkisiä) ja päättää mikä tuntuu itselleen sopivimmalta. Itellänihän on tosiaan ollut 2 Olympuksen, yksi Sonyn ja 2 Canonin kameraa (sekä kuvannut kaverin Nikonilla), ja pakko sanoa että noi jälkimmäiset on ollut parhaita mun käsiin. Oho, nyt vähän eksyttiin kyllä aiheesta :D Joka tapauksessa, mulla oli vaihtoehtoina nämä kolme pakettia:
- Canon EOS 700D + 18-55 IS STM
- Canon EOS 700D + 18-135 IS STM
- Canon EOS 60D + 18-135 IS

Ratkaisuun vaikutti sekä hinta, että kameroiden (ja objektiivien) ominaisuudet. Ensimmäisenä suljin pois tuon Canon EOS 700D + 18-55 IS STM, koska kittiputkelle mulla ei ole tarvetta ja oon jo pidemmän aikaa haaveillu tuosta 18-135mm putkesta. Noista kahdesta jäljelle jäävästä arvoin aika kauan, että kumman sitten oikeasti haluaisin. Lopulta mun uudeksi rakkaudeksi päätyi tuo Canon EOS 60D + 18-135 IS. Hinnaltaan se oli halvempi, mikä tietysti merkkaa mulle paljon näin opiskelijana, mutta lisäksi mua vähän vierastutti tuo kosketusnäyttöominaisuus. Mukana hankittiin sitten uusi, 16GB:n muistikortti, ja saatiin ilmaiseksi tuollainen 'Parempia kuvia Canon EOS -järjestelmäkameralla' -kirja.

Uskon että mun valinta osui oikeaan, ja että tuo paketti on juuri oikea mulle. Vielä en ole päässyt tuota testailemaan, akku on parhaillaan latautumassa, mutta heti kunhan saan tuon uutuuden käyttööni, laittelen kuvia tännekin!

5 kommenttia:

awc kirjoitti...

Kivan oloinen blogi, ihana banneri! :)

http://downonthecornerr.blogspot.fi/

henna kirjoitti...

awc > kiitos! :)

Emilia kirjoitti...

Moikka!

Tosi kivan oloinen blogi näin ensikatsomalta!

Ulkoasu ei varsinaisesti mitenkään iskenyt. Ei se nyt huono ole, mutta erikoisempi voisi vähän olla. Banneri ok, mutta siitäkin voisi tehdä vähän yhtenäisemmän, kuvia enemmän yhditellä eikä että olisi noin hajallaan.
Sijoittelu hyvää, teksti sopivan keskellä.

Tykkäsin erityisesti sun postauksista.Kirjoitat hyvää tekstiä ja paljon hyviä kuvia. Tekstistä vähän, että siinä voisi olla enemmän kappalejakoa, jotta välttäisi pitkät tönkkökappaleet. Blogeissa en vain jaksa lukea putkeen ptikää kappaletta, enemmän lyhyitä taukoja! Kuvat vosiivat mielellään isompia, jopa "erittäin suuri"a, kun noin hyvälaatusiakin on.

Jopa videoitakin näytti kivasti olevan, niistä aina paljon plussaa!

Saatan jäädä seurailemaan, alkuun "anonyymisti" :)

ps kotiutui

http://ilontahdet.blogspot.fi/

henna kirjoitti...

Escapistier > vau, kiitos! Juu tuo banneri on vähän mitä on (vaikkakin itse tykkään sen yksinkertaisuudesta), pitäisi saada uusi silti väännettyä..

Osassa vanhemmista postauksista on kuvat "erittäin suuria", mutta blogi latautua omalla koneella sen verran hitaasti, että päätin sen takia siirtyä tuohon yhtä kokoa pienempään.

Mutta suuri kiitos kommenteista ja parannusehdotuksista! :)

Hanna kirjoitti...

Moi! En tiennytkään että sullakin on blogi. :) Kivalta vaikuttaa,mitä nyt vähän oon ehtinyt katseleen. Käy kirkkaan mun: world-with-horses.blogspot.fi :)