7. maaliskuuta 2012

100. Luottamuksesta

Ja toinen kesätyöpaikka varmistettu! Pääsen nimittäin Einolaan (Imatralla) viikos leiriavustajaks ennen omaa leiriä! Happyhappy minä :) Elikkäs kesällä vietän sit kaks viikkoa siellä, lisäks pitäis suunnata Imatralle vielä tuossa toukokuun lopussa leiriavustajakoulutukseen. Ja tää on myös sadas blogipostaus tässä blogissa, jes! :D

Eilen ratsitunnilla menin taas vaihteeksi Fidjillä (alunperin piti mennä Sarmalla, mut vaihdoin Helin kanssa), tehtävänä 5-kaarinen kiemuraura puomikasoilla, joilla piti aina vaihtaa laukka. Muuten hyvä, paitsi että tollanen ei oo ponin eikä mun vahvinta alaa. Fisu oli muutenkin ihan täpinöissään koko ajan, vaikka oli jo ollut 2 puomitunnilla meiän tuntia ennen. Hassu poni <3 Ei sujunu kauheen hyvin, kun poni vaan halus juosta mahdollisimman kovaa, eikä mennä hallitun rauhallisesti. Yleensä oisin noin huonosti menneen tehtävän jälkeen ihan kiukkunen ja pettynyt, koska oon niin perfektionisti, mutta eilen vaan naureskelin ja hymyilin koko tunnin. Ihan vaan sen takia, että musta oli niin kiva mennä Fidjillä taas ja etenkin kun se oli niin innokas! :D Loppupuolella mua alko tylsistyttään se tunti sen suhteen, että meillä oli taas Annika sijaisena (Heidi oli ypäjällä) ja sen tunnit on aina vähän tylsiä. Aloin siinä sit leikkimään jotain, istuskelin sivuttain satulassa, kävelin ja ravailin ilman käsiä kun oottelin omaa vuoroa :D Loppukaarrossa päätinkin testata, mitä poni sanois, jos nousen seisoon siellä selässä. Taas näitä mun fiksuja ideoita; noustaan ponin, joka on koko tunnin yrittänyt kuskata sua 6-0, selkään seisomaan, kun kukaan ei pidä siitä kiinni... Siinä mitään, poni seiso hienosti paikallaan kun heiluin siellä. Viimeks oon hevoseen luottanut niin paljon, että oon seissyt selässä seisoon, oli yli 4 vuotta sitten mun entisen hoitsun Pyken kanssa.
Fisun kanssa jatkettiin vielä karsinassa vähän temppuilua mm. kumartamisen harjottelulla ja sit venyttelin kylkiä ja kaulaa leipäpalojen avulla. Se on kyllä niin superponi, jos ois rahaa ostaisin sen heti <3

minä ja Pyke -06 (?), haluun nää ajat takasin <3

Ainahan varotellaan, ettei hevoseen saa ikinä luottaa sataprosenttisesti, koska se kuitenkin on saaliseläin ja voi silmänräpäyksessä säikähtää sekä vahingossa loukata ihmistä koittaessaan paeta. Sillon kun Pyke tuli Jutan tallille, rakastuin siihen samantien. Aloin hoitaa sitä ja siitä tuli mun vakkariratsu. Se oli oikeestaan ihan hullu, saatto kesken käynnin yhtäkkiä singota maneesin toiseen päähän ja juosta irrallaan 20 minuuttia, tai jäädä paikoilleen pukittamaan niin kauaksi että ratsastaja tippui. Ja sen pukit oli oikeesti isoja, näin välihuomautuksena. Mä kuitenkin luotin siihen ihan 100%. Mä en yksinkertasesti osannut pelätä sitä, vaikka tipuinkin siltä yli 25 kertaa. Mä saatoin temppuilla siellä selässä ihan mitä vaan, nousta seisomaan yms. Maastossakin olin joskus taluttamassa, kun sain päähäni irrottaa narun ja testata seuraisko Pyke mua, jäiskö syömään vai karkaisko. Seuras, vaikka ympärillä oli vihreetä ruohoo ja vieressä kaurapelto. Jälkeenpäin tietty oon miettiny, et mitä sit jos se oiskin lähtenyt jonnekkin.. Mutta mä vaan luotin Pykeen, mä luotin siihen ettei se lähtis mihinkään, vaan tulis mun perässä vaik juoksin siellä.
Nyt Fidji on se johon mä luotan sataprosenttisesti. Mä tiedän että se saattaa yrittää karata karsinasta, tai keksiä tunnilla jotain omaansa, mutta silti..
Mä oon pienestä pitäen halunnu saada oman ponin, jonka kanssa vois rakentaa täydellisen luottamussuhteen. Nykyään aina kun mulla on tylsää, kattelen youtubesta erilaisii luottamusvideoita, joista mä nyt linkkailen tähän kaks mun lempparia :)






Nää molemmathan on samasta parista, Annikasta ja Violasta! luen myös näiden blogia (++ Viola ja Sascha on ihan ylisöpöjä! <3) ;)

Hmmm.. Kun mä alotin tän kirjottamisen, päätin että teen vaan lyhyen kuvauksen eilisestä tunnista ja kirjotan loppuosan ihan jostain muusta kuin hevosista, mutta mites kävikään :D Mutta oon ylpee ittestäni, koska pitkästä aikaa tuli kuvia mukaan!

-------
Muokkasin vähän tätä viikkojuttua, ja alotan sen sit huomenna :)

Päivä 1. - Ratsastushistoriani
Päivä 2. - Tavoitteeni ratsastajana
Päivä 3. - Elämäni tärkeimmät hevoset
Päivä 4. - Unelmahevoseni
Päivä 5. - Hevosblogeja joita luen
Päivä 6. - Varusteeni
Päivä 7. - Tavaroita joita haluisin

4 kommenttia:

Mikaela kirjoitti...

voi eeei nyt et tuu munkaa samal junal:(

henna kirjoitti...

kikiela > nii :( mut ainakin nähään siellä ;)<3 no mut hei mä joudun pärjää kaikki vaihdot yksin -.-

Jenskuu kirjoitti...

Oks siit kun nouset fisun selkään seisomaan niin videoo? Ja Annika ja Viola on kyl parhait!

henna kirjoitti...

Jenni > ei taida olla :(