11. maaliskuuta 2012

päivä 1. ratsastushistoriani

Mistäs sen kirjottamisen alottais... Mä oon ihan pienestä pitäen ollut hevostyttö, asuttiin ennen Teivon raviradan vieressä ja aina silloin tällöin mummu/pappa tai äiti/iskä kuskas mut sinne kattoon "hepotii". Aina kun on ollut mahdollista, oon kinunut ponitaluksiin kaikissa tapahtumissa, tai vaan ees silittämään poneja. Pienestä pitäen oon käynyt Virroilla ratsastamass Perinnekylässä aina lomilla ja viikonloppuisin. Kuviakin sieltä on, mutta meiän skanneri ei toimi niin en saa niitä tähän :(

2006_lyyli
Lyylillä -05 Tahkon ratsastuskeskuksessa

Vakitunnit alotin Jutan tallilla 10.10.2004, kun parin vuoden kinuamisen jälkeen sain 10-vuotislahjaksi alkeiskurssin. Jutalla olin käynyt jo vuodesta 2003 katsomassa kaverin isosiskon ratsastustunteja, ja kun tuo kaveri halusi myös aloittaa, paikka oli itsestäänselvyys.
Eka talvi tuolla oli ihan kauhea, kun lumi tipahteli katolta (vuorotellen plussaa ja pakkasta), ja hevoset säikky. Mulle tuli siitä pieni ratsastamispelko (yleensä hepat villiinty laukassa), enkä uskaltanu laukata kuin laiskalla, vanhalla Catilla ja rauhallisella Esteetillä.

2006_pyke
Pyke & minä maastoesteillä -06 (tiedän että tää kuva tuli jo tohon yhteen postaukseen, mutta mulla ei oo kauheesti kuvia noista "vanhoista ajoista" ja halusin ees jotain)


romeo
Romeo -07 ennen estetuntia. Myös Romeo kuului Juttisaikoina mun lemppareihin Pyken ja Tiinun ohella

Pelko meni kuitenkin ohi kevään mittaan, ja kesällä mä olin rohkea ja innokas ratsastaja, joka hyppäs maastossakin täysin ongelmitta. Pykestä tuli loppukesästä 2005 mun vakkariratsu ja syksyllä aloin sitten hoitaa sitä. Vuonna 2008 mun vakkariratsuks vaihtui suokkitamma Svartbacks Tindra "Tiinu", jota mun pari hyvää kaveria hoiti silloin ja auttelin aina niitä.
Sekä Tiinu että Pyke kuitenkin myytiin yksityisiksi vuonna 2009, ensin Pyke alkukesästä Kotkaan ja sitten loppuvuodesta Tiinu Espooseen. Tämän jälkeen en enää kestäny ratsastaa Juttiksella, vaan vaihdoin Vahannan ratsastuskoululle, jossa mulla ratsasti pari kaveria (olivat vaihtaneet jutalta sinne).

2009_sissi
Sissi -09, Castellossa kesäleirillä. Paikan paras poni<3


2010_tramppa
Trampalla 100cm kesällä -10, ekaa kertaa Einolassa

Vahannassa suosikiksi nousi heti Kerttu, joka kuuluu edelleen top-listan kärkipäähän! Alkuaikoina menin tosi paljon Kertulla ja Fidjillä, jota kylläkin silloin vihasin ihan yli kaiken. Tuolloin Fisu oli sellanen, et se vaan jökitti aina jossain nurkassa, ei suostunu nostaan laukkaa tai tekemään mitään. Jossain vaiheessa aloin kuitenkin tykätä siitä, ja nykyään sekin on mun ehdoton lemppari <3

MVI_8340-011 MVI_8341-001
Wilmalla toista kertaa, talvi -12 <3

Viime syksynä pääsin mukaan Vahannan ponien estevalkkuryhmään, josta siirryin "keharivalkkuun" (= kehitysryhmävalmennus) nyt tän vuoden puolella ja sain ratsukseni ihanan Wilman, jonka ostaisin heti jos ois rahaa <3 Nykyään ratsastan siis Vahannassa tiistaisin normaalilla viikkotunnilla, sekä joka toinen viikko valmennustunnilla Wilmalla. Etsinnässä on ollut myös jo jonkin aikaa vuokrahevonen, eli jos joku tietää Tampereelta/Ylöjärveltä, tai lähialueilta hevosia, jotka etsivät vuokraajaa, niin olis kiva kuulla! :)

4 kommenttia:

Elisa kirjoitti...

Tiinu on Mikkelissä eikä Espoossa :)

henna kirjoitti...

Elisa > no äää ihan sama :D jossai puskassa kuiteski

Jenskuu kirjoitti...

tiiän yhen AIVAN ihanan hepan joka on myynnissä,ei oo saatu viel myytyy mut ettii varmaan vuokraajaa täks aikaa kunnes se saadaan myytyy (omistajalla joku sairaus,väliaikainen ettei pysty ratsastaan).

henna kirjoitti...

Jenni > missäpäin? :)